سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع سئو

انواع سئو

سئو کلاه سفید
تکنیک های سئو کلاه سفید بهترین راه برای بهبود رتبه بندی سئو در طول زمان و بهینه سازی آن است. اینها تاکتیکهایی است که گوگل توصیه می کند از آنها برای کمک به رتبه بندی بهتر سایت در نتایج استفاده کنید. آنها به رهنمودهای موتور جستجوی گوگل عمل می کنند و نتایج مثبتی را برای تجارت شما به ارمغان می آورند.

این تکنیک ها عبارتند از:

ایجاد محتوای با کیفیت بالا : محتوای با کیفیت بالا منجر به ارزش صفحه شما برای کسانی می شود که به تجارت شما علاقه مند هستند. این به شما کمک می کند رتبه شما بیشتر شود و  بازدید بیشتری داشته باشید. شما می توانید انواع مختلفی از محتوا را ایجاد کنید ، از جمله وبلاگ ها ، کتاب های الکترونیکی ، فیلم ها و اینفوگرافی ها و...


بهینه سازی HTML: تمیز کردن کد سایت به عملکرد بهتر سایت کمک می کند. این شامل مواردی مانند تمیز کردن کد ها، حذف فضای سفید و کاهش متن غیرضروری است. این به عملکرد بهتر سایت شما کمک می کند.


کاربرپسند ساختن سایت شما :اگر می خواهید سایت شما ترافیک بالایی داشته باشد باید کاربر پسند باشد. این به معنای ایجاد یک طراحی جذاب ، یک ناوبری با ساختار مناسب و جذاب کردن سایت شما با عکس و فیلم است.


تکنیک های سئو کلاه سفید برای نتیجه گیری زمان بر است. اما ارزشش را دارد. شما رشد پایدار خواهید داشت و همچنان به سایت خود کمک خواهید کرد تا در نتایج جستجو عملکرد بهتری داشته باشد.

 سئو کلاه سیاه
تکنیک های سئو کلاه سیاه با بهره گیری از الگوریتم های جستجو رتبه های بالاتری را بدست می آورند،اما بریا زمان محدودی.

برخی از مشاغل از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند زیرا نتایج سریع را به همراه دارند.مردم خواستار نتیحه فوری و بدون کار زیاد هستند. با این حال سئو کلاه سیاه در دراز مدت به کسب و کار آسیب می رساند.


تاکتیک های زیادی وجود دارد که زیرمجموعه سئو کلاه سیاه قرار می گیرند:

لینک هرزنامه
پر کردن کلمات کلیدی
پوشاندن متن / پیوندهای پنهان
استفاده از کلمات کلیدی بی ربط و محبوب
بیش از حد بهینه سازی عنوان HTML
کپی کردن مطالب
خرید لینک


اینها تنها چند تاکتیک است که شرکتها برای بهینه سازی سایت خود استفاده می کنند. در حالی که این تاکتیک ها رتبه بندی را بهبود می بخشند ، اما دوام ندارند. گوگل از این تکنیک ها استفاده می کند و اگر گرفتار شوید ، سایت شما به شدت آسیب خواهد دید.

موتورهای جستجو سایت شما را مجازات می کنند و حتی نمایش سایت شما را در نتایج جست و جوی مربوطه منع می کنند.

سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه خاکستری حد وسط بین سئو کلاه سفید و سیاه است. این تکنیک برای سایت شما کاملاً مناسب نیست ، اما به عنوان سئوی بد و مضر شناخته نمی شود.

این تکنیک های سئو توسط گوگل ممنوع نیست ، اما روش قابل قبولی برای دریافت امتیاز محسوب نمی شود. تکنیک های سئو کلاه خاکستری خطرناک است،اما به عنوان "راه حل مقرون به صرفه" به بازار عرضه می شود.شرکت هایی که تکنیک های سئو خاکستری ارائه می دهند مبالغ  کمتری میگیرند زیرا آنها از روش های سوال برانگیز استفاده می کنند.

در اینجا چند نمونه از تکنیک های سئو خاکستری آورده شده است:

محتوای چرخانده شده و تبادل لینک از جمله روش های سئو کلاه خاکستری است
اینها تاکتیکهایی است که مشاغل از آنها برای بهبود عملکرد سایت خود در نتایج جستجو استفاده می کنند. تکنیک های سئو کلاه خاکستری توسط گوگل کاملاً ممنوع نیست ، اما بهترین راه برای کمک به رشد سایت شما نیست و می تواند منجر به تأثیرات منفی شود که به جای کمک به تجارت شما آسیب می رساند.

 سئو منفی
در این روش افراد سعی می کنند به اعتبار رقبا آسیب برسانند. شرکت ها از تکنیک های کلاه خاکستری و سیاه برای آسیب رساندن به مشاغل رقبا استفاده می کنند. آنها این تکنیک ها را برای کاهش رتبه آن ها به کار می گیرند تا بتوانند جایگاه خود را ارتقا دهند.

روش های سئو  منفی رقیب

ایجاد پیوندهای غیر طبیعی به سایت یک رقیب
ارسال نظرات منفی
هک وب سایت برای اصلاح محتوا


هدف منفی سئو این است که برای منافع شخصی به سایت های دیگر آسیب برساند. کنترل این کار دشوار است زیرا شرکت های دیگر به سایت شما آسیب می رسانند. هنگامی که سئو خود را اجرا می کنید ، باید دائماً آن را کنترل کنید تا اطمینان حاصل کنید که در فعالیت یا عملکرد شما هیچ افت غیرمعمول یا غیرمنتظره ای وجود ندارد.

اینها چهار نوع از متداول ترین تکنیکهایی است که هنگام بهینه سازی برای فعالیت سئو خود با آنها روبرو خواهید شد.

 سئو در صفحه
سئو در صفحه رایج ترین استراتژی است که کسب و کارها برای سایت های خود روی آن تمرکز می کنند. به بیان ساده ، سئو در صفحه به تغییراتی که شما در سایت خود ایجاد می کنید و تأثیر مثبتی بر عملکرد آن دارد ، گفته می شود.

یکی از رایج ترین بهینه سازی های سئو در صفحه ، بهینه سازی کلمات کلیدی است. وقتی کاربران جستجو می کنند ، از کلمات کلیدی برای تولید لیستی از نتایج جستجوی مرتبط استفاده می کنند.

 باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید تا کلمات کلیدی و عباراتی را که افراد آنلاین جستجو می کنند کشف کنید تا محصولات و خدمات خود را گسترش دهید.

سپس ، می توانید این کلمات کلیدی را در مکان هایی از سایت خود مانند عناوین صفحه ، توضیحات متا و عنوان ها وارد کنید.علاوه بر این ، می توانید برای پرداختن به کلمات کلیدی محتوای سفارشی ایجاد کنید.


با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود و ایجاد محتوای ارزشمند ، می توانید به کسب و کار خود کمک کنید تا در نتایج جست و جوی بالاتر ظاهر شود و در نهایت ، منجر به درآمد و درآمد بیشتری خواهد شد.


یکی دیگر از استراتژیهای سئو در صفحه ، بهینه سازی ساختارهای URL است. وقتی کاربران در صفحه شما هستند ، به آنها کمک کنید صفحه شما را به خاطر بسپارند. یک ساختار URL سفارشی به شما کمک می کند سایت خود را بهینه سازی کنید و یادآوری سایت خود را برای کاربران راحت تر کنید.

اینها فقط دو مورد از محبوب ترین استراتژیهایی است که شرکتها برای بهینه سازی سئو در صفحه استفاده می کنند. برخی از استراتژی های دیگر شامل پیوند داخلی و بهینه سازی توضیحات متا است. نکته کلیدی که باید به خاطر بسپارید این است که سئو در صفحه شامل بهینه سازی عناصر در سایت شما است.

سئو خارج از صفحه
سئو خارج از صفحه شامل بهینه سازی هایی برای سایت شما است که در سایت شما اتفاق نمی افتد و عوامل خارجی هستند که بر عملکرد سایت شما تأثیر می گذارند.

یکی از بزرگترین عوامل سئو خارج از صفحه ، به اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی است. وقتی پیوند سایت خود را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید افراد بیشتری به سایت شما مراجعه میکنند و این یک عامل رتبه بندی خارجی است که می تواند به افزایش ترافیک سایت شما کند.

برخی دیگر از عوامل سئو خارج از صفحه شامل بک لینک ها هستند. بک لینک ها باعث ایجاد ترافیک از مکان های دیگر به وب سایت شما می شود.

3. سئو فنی
سئو فنی شامل بهینه سازی باطن سایت شما برای کمک به عملکرد صحیح آن و بهبود رتبه سایت شما می باشد. اینها عناصری هستند که در قسمت پنهان سایت شما قرار دارند. شما می توانید یک سایت زیبا داشته باشید ، اما اگر جنبه های فنی سایت شما بهینه نشود مشکل ساز خواهد بود

یکی از بزرگترین جنبه های فنی سئو سرعت صفحه است. هنگامی که کاربران از صفحه شما بازدید می کنند ، نمی خواهند برای بارگذاری آن برای مدت طولانی منتظر بمانند.

شما می توانید با استفاده از Google PageSpeed ??Insights سرعت صفحه خود را کنترل کنید .

یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو فنی ، بهینه سازی برای کاربران موبایل است. با افزایش جستجوهای تلفن همراه ، مهم است که سایت شما برای کاربر تلفن همراه بهینه شود.

با اجرای یک طراحی پاسخگو می توانید سایت خود را برای موبایل بهینه کنید. این تضمین می کند که وب سایت شما متناسب با دستگاه کاربر است و یک تجربه بهتر را برای آنها فراهم می کند.

اینها تنها دو مورد از بزرگترین جنبه های فنی سئو هستند که بر عملکرد سایت شما تأثیر می گذارند. اگر می خواهید کسب و کار شما در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشد ، باید پایان فنی سایت خود را بهینه کنید .