سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو فنی

سئو فنی یکی از اساسی ترین جنبه های سئو است. شما ممکن است باورنکردنی ترین محتوا را برای موضوعی پرطرفدار در سایت خود داشته باشید ، اما اگر سایت شما دارای مشکلات فنی حل نشده در زمینه "سئو" باشد ، تلاش خواهید کرد تا در صفحات بالای موتور جستجو  رتبه بالایی کسب کنید.

در نتیجه ، بسیار مهم است که شما مدتی را صرف بهینه سازی سئو فنی وب سایت خود کنید.

در ابتدایی ترین اصطلاحات ، سئو فنی شامل بهبود جنبه های فنی وب سایت شما برای کمک به رتبه بندی بالاتر آن در نتایج جستجو است. این یک زمینه گسترده است که طیف گسترده ای از موضوعات سئو را شامل می شود:

نقشه های سایت XML
خزیدن و نمایه سازی
بهینه سازی موبایل
سرعت سایت
ساختار سایت
سئو تصویر
پیوندهای داخلی و خارجی
URL های متعارف

چند نکته قابل اجرا در مورد سئو فنی
اکنون که اصول سئو فنی را می دانید ، در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای بهبود سئوی فنی سایت خود و افزایش رتبه جستجوی خود استفاده کنید.

 اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سازگار با موبایل است

یکی از مهمترین به روزرسانیهای الگوریتم گوگل در سال 2015 ، ترجیح بیشتر برای وب سایتهای سازگار با موبایل و پاسخگو بود. در آنچه تحت عنوان " Mobilegeddon " نامیده شد ، چندین وب سایت برتر به دلیل عدم استفاده از یک الگوی وب مناسب تر برای تلفن همراه مجازات شدند.

بنابراین داشتن یک وب سایت مناسب برای موبایل بیش از هر زمان دیگری مهم است.

چگونه می توان موبایل دوستی وب سایت خود را بررسی کرد؟ می توانید از هر یک از ابزارهای رایگان زیر استفاده کنید:

تست سازگار با موبایل Google
گریدر وب سایت HubSpot
ابزار تست دوستی موبایل بینگ
GTMetrix
آزمایش تلفن همراه Google تعیین می کند که آیا وب سایت شما معیارهای Google برای یک وب سایت بهینه شده از طریق تلفن همراه را دارد یا خیر.

HubSpot"s Website Grader و GTMetrix بینش عمیق تری در مورد آنچه می توانید برای بهبود موبایل دوستی وب سایت خود انجام دهید ، ارائه می دهند.

 نقشه سایت XML خود را ایجاد و بهینه کنید
برای یافتن و نمایه سازی صفحات وب شما ، نقشه های سایت لازم است.

خوشبختانه ایجاد یک نقشه سایت XML آسان است . اگر کاربر وردپرس هستید ، می توانید آن را با استفاده از افزونه های رایگان وردپرس مانند  Yoast یا Google XML Sitemaps ایجاد کنید .

پس از ایجاد نقشه سایت ، آن را از طریق Google Search Console به Google ارسال کنید .

 سرعت وب سایت خود را افزایش دهید
سرعت سایت مهم است.اگر سایت شما کند است و پاسخگویی به آن مدت زمان زیادی طول می کشد ، باید سرعت سایت را افزایش دهید

حتی اگر محتوای شما استاندارد طلائی برای یک موضوع خاص باشد ، رتبه وب سایت شما در نتایج کمتر از زمانی است که وب سایت شما زمان بارگذاری سریع تری داشته باشد.

این یک جنبه فنی سئو است که شما به راحتی نمی توانید آن را نادیده بگیرید.

برای تست سرعت سایت خود از هر یک از ابزارهای رایگان زیر استفاده کنید:

GTMetrix
پینگدوم
Google PageSpeed ??Insights
اگر بارگیری سایت شما مدت طولانی طول بکشد ، می تواند به طور جدی بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد. برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود این مراحل را دنبال کنید :

تصاویر سایت خود را بهینه کنید.در اکثر پست های خود از قالب تصویر فشرده مانند JPG استفاده کنید. برای فشرده سازی بیشتر پرونده های تصویری از ابزاری مانند TinyPNG استفاده کنید.
فعال کردن حافظه پنهان مرورگر.این به شما امکان می دهد برخی از داده ها را به طور موقت در رایانه بازدیدکنندگان ذخیره کنید ، بنابراین لازم نیست هر بار که به سایت شما مراجعه می کنند منتظر بارگیری آن بمانند.
زمان پاسخ سرور را کاهش دهید.گوگل توصیه می کند زمان پاسخ سرور را زیر 200 میلی ثانیه نگه دارید  .

خطاهای سایت خود را برطرف کنید
اگر می خواهید به طور مداوم در نتایج رتبه بالاتری داشته باشید باید خطاهای سایت خود را برطرف کنید

ابزارهای مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

Semrush ، Moz و Ahrefs همه ابزارهای خوبی هستند.

Semrush وب سایت شما را از نظر خطا ، هشدار و مشکلات اسکن کرده و سپس متعاقباً توصیه هایی برای رفع این خطاها جهت بهبود سلامت کلی وب سایت شما ارائه می دهد.

 پیوندهای داخلی را بهینه کنید
پیوند داخلی یک پیوند لینک است که به صفحه دیگری در همان وب سایت اشاره دارد.

اگرچه پیوندهای داخلی ممکن است همانند پیوندهای خارجی در رتبه بندی جستجو تأثیر نداشته باشند ، اما آنها همچنان نقشی اساسی در کمک به موتورهای جستجو برای درک سلسله مراتب اطلاعات وب سایت شما و ایجاد معماری سایت دارند .

 کلیدواژه های اصلی خود را در متن Alt تصاویر قرار دهید 
گوگل نمی تواند آنچه در تصویر است را ببیند. بلکه از ابرداده مانند نام فایل تصویر و متن alt تصویر برای تعیین آنچه در تصویر است استفاده می کند.

متن Alt در کد HTML برای توصیف ظاهر و عملکرد تصویر در یک صفحه استفاده می شود.

به طور معمول ، بهترین روش برای متن alt این است که با استفاده کافی از کلمات کلیدی اصلی که هدف قرار داده اید ، آن را توصیفی نگه دارید.

خطاهای خزش را در کنسول جستجوی گوگل بررسی و برطرف کنید
هفته ای یک بار خطاهای خزش را در کنسول جستجوی Google بررسی کنید و سریعاً آنها را برطرف کنید زیرا این موارد فنی جدی هستند که ممکن است مانع عملکرد وب سایت شما شده و به رتبه بندی شما آسیب برسانند.

 پیوندهای باطل را در سایت خود پیدا و حذف کنید
پیوندهای شکسته از نظر سئو نه تنها بد هستند، بلکه می توانند به تجربه کاربر در سایت شما آسیب برسانند.

تعداد تغییر مسیر ها برای سایت خود را بررسی و به حداقل برسانید.برای بررسی و کاهش تعداد 301 تغییر مسیر در سایت خود می توانید از ابزاری مانند Semrush یا Broken Link Checker استفاده کنید.