سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغییر مسیرها و سئو

 تغییر مسیرها و سئو
به ناچار هر صاحب وب سایت احتمالن روزی باید URL های صفحه را در سایت خود تغییر ، حذف یا حتی ترکیب کند.

تغییر مسیرها نیز قسمت مهمی از بهینه سازی جستجو هستند ، زیرا به حفظ قدرت رتبه بندی صفحات حذف شده کمک می کنند.

آیا هدایت URL باعث تأثیر بر سئو می شود؟ و در مواردی که ریدایرکت لازم است ، تغییر مسیر 301 یا 302 در رتبه بندی سئو چه تاثیری دارد؟

دلیل ارتباط تغییر مسیر و بهینه سازی موتور جستجو ،روشی است که الگوریتم های موتور جستجو از URL ها و پیوندها برای تعیین رتبه بندی و مرتبط بودن استفاده می کنند. به عنوان مثال Google از یک قسمت اصلی الگوریتم خود به نام "PageRank" استفاده می کند تا به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام صفحه از نظر کیفیت پیوندهای متصل به آنها مهم است. این پیوندها " محله های پیوند " را تشکیل می دهند که می توانند تأثیر زیادی در عملکرد سئو سایت داشته باشند.

با گذشت زمان ، این پیوندها به عنوان رأی اعتماد عمل می کنند که اقتدار یک URL را ایجاد می کنند. هرچه تعداد پیوندها به صفحه ای بیشتر باشد ، توسط موتورهای جستجوگر مانند Google و Bing با کیفیت بالا درک می شود و رتبه بالاتری نیز دارد. اما وقتی یک صفحه حذف می شود یا وقتی URL تغییر می کند ، می تواند بر ترافیک ارگانیک تأثیر بگذارد.

آیا هدایت URL بر سئو تأثیر دارد؟

تغییر مسیرها به جای اینکه کاربران را در بن بست بگذارند ، هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو جهت می دهند.

حفظ پیوند به عنوان بهترین روش برای حفظ رتبه بندی سئو است. نمایه های جستجو از URL های منحصر به فردی که صفحات برای شناسایی آنها استفاده می کنند استفاده می کنند و اگر URL یک صفحه تغییر کند ، شناسایی مکان متعارف برای محتوای صفحه برای آنها دشوارتر می شود.

وب سایت هایی که در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی با ارزش رتبه بندی می کنند ، می فهمند که نگه داشتن URL ها به عنوان 404 به معنای از دست دادن رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی است - و حتی این صفحه به همراه تمام ترافیکی که همراه آن است از فهرست حذف می شود. وقتی ربات های موتور جستجو یک URL هدایت شده را خزش می کنند ، آنها محتوا و موضوع صفحه مقصد را مقایسه می کنند و ارتباط آن را با رتبه بندی کلمات کلیدی صفحه اصلی تعیین می کنند . به همین دلیل بهتر است صفحات را به نزدیکترین صفحه تطبیق ممکن هدایت کنید تا رتبه بندی کلمات کلیدی و ارتباط LSI حفظ شود.

این دلیل اصلی ارتباط مستقیم تغییر مسیرها با سئو است.

تغییر مسیرها دو نوع هستند.تغییر مسیر 301 و تغییر مسیر 302

تغییر مسیر 302
این تغییر مسیر به این معنی است که صفحه به طور موقت منتقل شده است

آیا هدایت 302 به عملکرد سئو برای سایت ها و صفحات آسیب می رساند؟خیر. طبق گفته روابط عمومی در گوگل ، تأثیر نهایی سئو بین 301 و 302  بسیار ناچیز است. جان مولر از گوگل توضیح می دهد که موتور جستجو استفاده از تغییر مسیر موقت 302 را دلیل بازگشت ربات گوگل و بررسی صفحه اصلی می داند.

"چه تفاوتی بین تغییر مسیر 301 و 302 وجود دارد؟هر دو کاربران را به آدرس بعدی می فرستند،تفاوت ظریف است اما کم است. 301 یک تغییر مسیر دائمی است. 302 یک تغییر مسیر موقت است

تغییر مسیر 301 در سئو
تغییر مسیر 301 به عنوان بهترین روش در جستجوگرها در نظر گرفته می شود.حتی اگر تفاوت بین دو سبک تغییر مسیر نسبتاً کم باشد. برای سئو ، هدایت مجدد دائمی معمولاً راهی است که باید انجام شود.

واقعیت این است که بین تغییر مسیر 301 و 302 در سئو تفاوت بسیار کمی وجود دارد. از نظر PageRank ، الگوریتم رتبه بندی گوگل با همه تغییر مسیرها با سطح یکسان رفتار می کند

برای مدیران وب و مشاغل که مجبورند بخشهایی از سایت خود را تغییر ، به روزرسانی یا دوباره طراحی کنند ، می توانند از راهنمای تغییر صفحات با استفاده از هدایت 301 پیروی کنند. از آنجا که اینها یک قسمت اساسی از پیشرفت تجارت آنلاین است،به روزرسانی محتوا ، فروش / لغو محصولات ، به روزرسانی ناوبری و غیره - استفاده از 301 تغییر مسیر در سئو برای کانال دهی صحیح PageRank و به روز نگه داشتن شاخص های جستجو منطقی است.

تغییر مسیرهای دائمی در شرایطی مفید هستند که:

هنگام انتقال یک سایت به دامنه جدید،به منظور ایجاد یکپارچه سازی انتقال و جلوگیری از از دست دادن نرخ کلیک در نتایج جست و جو باشند.
هنگام تعمیر لینک های خراب شده در یک سایت.
برای جمع آوری چندین URL برای همان صفحه و ارسال آنها به یک نسخه متعارف
هنگام حذف یا به روزرسانی محتوای وابسته به زمان مانند محتوای مربوط به رویدادهای خاص ، اخبار فوری ، تحول در زمینه های دانش و غیره

Bing بخش کوچکی از کل ترافیک جستجو را نشان می دهد (کمتر از 10? جستجوها از طریق Bing اتفاق می افتد) اما برای مشاغلی که به Bing SEM اهمیت می دهند ، خوب است توجه داشته باشید که موتور جستجوی مستقر در مایکروسافت استفاده از هدایت 301 را برای حداقل 3 ماه توصیه می کند

اهمیت تغییر مسیرهای 1 به 1
هنگام اجرای تغییر مسیرها ، مهم است که URL را به هر کدام از URL های مقصد که بیشترین تطابق را با اصل داشته باشد ، ارسال کنید. در دنیای ریدایرکت ها و سئو این امر برای حفظ بهتر PageRank و ارتباط کلمه کلیدی صفحه اصلی است.

آیا تغییر مسیر دامنه بر سئو تأثیر می گذارد؟
هدایت مجدد دامنه نه تنها هدایت یک صفحه سایت منفرد بلکه کل سایت را شامل می شود. هدایت مجدد دامنه اغلب یک گام اصلی در "مهاجرت سایت" است که در آن کسب و کار می خواهد نام تجاری خود را تغییر نام دهد ، نام وب سایت خود را تغییر دهد یا فقط دامنه خود را به روز کند.

گوگل توصیه می کند در صورت انتقال دامنه ، ازتغییر مسیر 301 سمت سرور استفاده کنید. تغییر مسیرهای دائمی می توانند رتبه ی سایت را حفظ کنند و همچنین به موتورهای جستجو نشان می دهد که صفحه دائمی است

همچنین محدودیتی در میزان تغییر مسیر 301 قابل استفاده در دامنه وجود ندارد اما هدایت مجدد زنجیره ای که طولانی مدت است می تواند به عملکرد SEO آسیب برساند و باید از آن جلوگیری شود.

مواردی که هدایت مجدد به سئو آسیب می رساند شامل " تغییر مسیرهای دیگر است. "گوگل به طور خاص توصیه می کند از تغییر مسیر یا تغییر مسیرهای مخفیانه که قصد فریب کاربران یا موتورهای جستجو را دارند جلوگیری کنید

تغییر مسیرهای خطرناک برای سئو شامل مواردی است که:

در حالی که کاربران به چیز دیگری هدایت می شوند ، موتورهای جستجو یک نسخه از محتوا را نشان می دهند.
بازدید کنندگان دسک تاپ یک صفحه معمولی دریافت می کنند ، در حالی که کاربران تلفن همراه به یک دامنه متفاوت و ناخواسته هدایت می شوند.
یک صفحه برای رتبه بندی برای موضوعات خاص تنظیم شده است ، اما کاربران را به صفحه ای با هدف متفاوت هدایت می کند.


بررسی تغییر مسیرها و یافتن URL های خراب
برخی از ابزارها برای بررسی و کشف پیوندهای خراب در سایت شما وجود دارد.

پلت فرم رایگان کنسول جستجوی گوگل به مشاغل اجازه می دهد تا سلامت و وضعیت وب سایت خود را بررسی کنند و همچنین می توانند پیام ها و اخطارهایی را درباره مواردی که می توانند بر عملکرد سئو تأثیر بگذارند دریافت کنند.

گزارش پوشش شاخص کنسول جستجو می توانید اطلاعات در مورد تغییر مسیر و یا آدرس ها غیر متعارف بر روی وب سایت توسط خزنده گوگل است. مدیران وب و صاحبان مشاغل می توانند پیام ها یا وضعیت های این گزارش را که "صفحه با هدایت مجدد" را نشان می دهد ، کنترل کنند.